تسكين سر درد در 7 حركت
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تسكين سر درد در 7 حركت
نوشته شده در دو شنبه 5 تير 1391
بازدید : 362
نویسنده : محمد امین رخ

 

 

ساكت‌ترين اتاق را انتخاب كنيد
 

 


براي شروع ماساژ بهتر است خلوت‌ترين و ساكت‌ترين اتاق خانه را انتخاب كنيد. انتخاب مكاني مناسب و آرام يكي از فاكتورهاي اساسي براي ارائه ماساژي موثر و پرفايده است. هر چه محيط آرام‌تر و هواي پاكيزه و اكسيژن داشته باشد مي‌تواند كمك بيشتري به تخليه استرس، فشارها و تنش‌هاي عصبي فرد كند. در صورتي كه فضاي ماساژ و شيوه ارائه ماساژ صحيح و مناسب باشد فرد، علاوه بر آن‌كه با تسكين سردرد و كاهش دردهاي ناشي از اسپاسم عضلاني در ناحيه گردن روبه‌رو مي‌شود بلكه احساس بهتري در دم و بازدم و دريافت اكسيژن محيط خواهد داشت. براي اين كار نياز به محيطي آرام، يك صندلي راحت و موسيقي آرام براي  آرامش بيشتر فرد داريد.

 

 

 





 
عضلات شانه را ريلكس كنيد
 

 


براي شروع ماساژ از فرد بخواهيد كه روي صندلي بنشيند. براي او توضيح دهيد كه درصورتي كه ميزان فشار انگشتان شما به روي بدنش موجب بروز درد در آن ناحيه مي‌شود، شما را فورا با خبر كند. در اين شرايط او آماده است تا ماساژ را دريافت كند بنابراين براي شروع از عضلات شانه او شروع كنيد. براي اين كار كافي است سرانگشتان هر 2 دست را روي شانه فرد قرار داده و با كمك هر 2 انگشت شست فشارهايي را از پايين به سمت بالا در 2 سوي شانه تكرار كنيد. حركت انگشتان شست بايد از پايين به سمت گردن باشد. در اين مرحله بايد تمامي عضلات شانه را تا زير خط يقه لباس به‌خوبي و با همين شيوه ماساژ دهيد.

 

 

 





 
انقباض عضلات شانه را برطرف كنيد
 

 


در اين مرحله نيز همانند مرحله قبل با كمك هر 2 دست و اين‌بار با حركت‌هاي گرد و دوراني 2 انگشت شست به تخليه استرس و تنش‌ها كه منجر به بروز انقباض‌هاي عضلاني در ناحيه كتف و شانه مي‌شوند، كمك كنيد. اين ماساژ‌ها نيز عضلات ناحيه شانه و كتف را تا زير خط يقه لباس در بر مي‌گيرند. به اين ترتيب با اجراي اين 2 مرحله از ماساژ، عضلات ناحيه شانه فرد خون‌رساني بهتري را در اين ناحيه احساس مي‌كنند و با تخليه تنش‌ها و انقباض‌ها به مرور آرام و ريلكس مي‌شوند.

 

 

 



براي تسكين درد گردن كه ناشي از اسپاسم‌هاي عضلاني در اين ناحيه است كافي است از 2 انگشت شست براي ارائه اين ماساژ استفاده كنيد. در اين حالت گردن فرد را ميان هر 2 دست گرفته و 4 انگشت هر 2 دست را روي گردن او قرار دهيد. سپس با كمك 2 انگشت شست به ماساژ آرام عضلات گردن بپردازيد. بهتر است اين ماساژ به‌صورت دوراني و آرام باشد. اين ماساژ را بايد دقيقا روي عضلاتي كه بين خط يقه و خط رويش موي فرد قرار دارند، اجرا كنيد. مراقب باشيد فشاري كه به عضلات ناحيه گردن بيمار وارد  مي‌كنيد در حدي باشد كه او احساس ناراحتي و درد نكند.

 



خستگي را از شانه‌ها دور كنيد
 

در اين مرحله كافي است ساعد خود را روي شانه فرد قرار دهيد به‌گونه‌اي كه كف دست‌هاي شما به سمت زمين باشد.

در اين مرحله آرام ساعد را به‌سمت بيرون بچرخانيد به‌گونه‌اي كه بتوانيد كف دست‌ها را ببينيد. اين مرحله را چند بار روي شانه‌هاي فرد تكرار كنيد. سعي كنيد از عضلات نزديك گردن شروع كرده و اين حركت را به سمت عضلات خارجي شانه هدايت كنيد تا تمام خستگي‌ها و تنش‌ها را از عضلات شانه به‌طور كامل خارج كنيد.

 



 
اين ناحيه را 3 بار ماساژ دهيد
 

در اين مرحله لازم است با كمك دست راست خود پيشاني فرد را نگه داريد و دست ديگرتان را پشت گردنش قرار دهيد به‌گونه‌اي كه انگشتان دست شما گردن را در بر بگيرند. در اين حالت با حركت آرام دست خود را از سمت پايين به سمت بالا هدايت كنيد و سعي كنيد خيلي آرام فشار خفيفي را بر عضلات اين ناحيه وارد كنيد و آرام‌آرام به ماساژ اين ناحيه بپردازيد. اين كار كمك مي‌كند تا جريان خون در اين ناحيه تقويت شده و انقباض عضلات در ناحيه گردن نيز به حداقل ميزان خود برسد.

 



 
تقويت گردش خون در سر
 

براي تقويت جريان گردش خون در ناحيه سر و از بين بردن دردهاي ناشي از خستگي و انقباض عضلات ناحيه سر و گردن كافي است از انگشتان هر 2 دست كمك بگيريد و با كمك آن‌ها درست مثل حالتي كه موهاي خود را در حمام شامپو مي‌كنيد به ماساژ سر و موها بپردازيد. در اين حالت بايد دقت كنيد كه از بند دوم انگشتان دست كمك بگيريد تا ماساژ نرم و لطيفي را به عضلات و پوست سر ارائه كنيد. اين كار موجب تخليه تمام انرژي‌هاي منفي و تنش‌هاي يك روز كاري شده و آرامش ويژه‌اي را به فرد هديه مي‌كند.

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تسکین درد , راه های تسکین درد , 7راه برای تسکین درد , پزشکی , روانشناسی , پزشک خانواده , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: